Για πέστε μου, αν είχατε ποτέ ερωτευτεί;

Σάββατο 30 Ιουνίου 2018

Για πέστε μου, αν είχατε ποτέ ερωτευτεί
Και στο δωμάτιο Σας οι τοίχοι έπαιζαν κουαρτέτο;
Μπροστά Σας χόρεψε ποτέ περιστεριών το σμήνος-κομφετί
Το πιο αιθέριο τους μενουέτο;

Για πέστε μου, αν από πάνω Σας ποτέ έψαλε η μπόρα,
Κι Εσείς τους στίχους Σας της απαγγείλατε;
Βοήθεια προσφέρατε στους φίλους Σας την ίδια ώρα
Και βάλσαμο-email τους στείλατε;

Έτυχε ποτέ μες στον σταθμό, τρεχάτα,
Την οσμή των τραίνων να εισπνέετε λατρευτικά,
Και Σας φαινότανε πως είστε στη μασκαράτα
Και σχεδόν πνιγήκατε απ’ τα αρώματα μεθυστικά;

Κλάψατε ποτέ με ευτυχία πικρή και γνώση
Για την διαβίωση των αναπήρων;
Και την ψυχή Σας ως γραπτά είχατε δώσει
Στους συντάκτες-δήμιους των ονείρων;

Βασιστήκατε ποτέ στου Θεού τη βούληση την κατάδικη;
Και το φθινόπωρο πετούσατε με φύλλα στην καταιγίδα;
Ποτέ ευλογήσατε τη μοίρα Σας την άδικη, 
Όταν είχε προδώσει η αγάπη δίχως ελπίδα;

Σας έτυχε ποτέ την υπερηφάνεια να υποτάσσετε, αυτόνομα,
Τον εαυτό Σας συντρίβοντας φριχτά;
Είχατε αγαπήσει έτσι, ώστε ακόμη και το όνομα
Πονούσατε να πείτε φωναχτά;

Ίσως αυτό θα συμβεί στο μέλλον,
Θ’ αναγνωρίζετε της καρδιάς μου τους ήχους,
Αυτό σημαίνει πως για Σας, όχι για κάποιον άλλον
Έγραψα όλους τους δικούς μου στίχους.

Εντουάρντ Ασάντοφ 


Πολύ δημοφιλής λυρικός ποιητής και συγγραφέας της Σοβιετικής Ένωσης. Τυφλώθηκε στον πόλεμο, όταν ήταν πολύ νέος και όλα το έργα του έγραψε μετά…. 










Μετάφραση
 Γ. Σοϊλεμεζίδης
 (2016)

Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © 2015 Santeos
| Design By Herdiansyah Hamzah