Πως αποστομώσαμε έναν Τούρκο που μας απείλησε

Σάββατο 30 Αυγούστου 2014

Στην Χότση μας κάλεσε τον Ιούλη του 1923 κάποιος Οσμάν εφέντης γιος του Ναζμή εφέντη για να μαζέψουμε τα φουντούκια του. Πήρα μια παρέα από 6 Σανταίους πρόσφυγες της Τραπεζούντας και ανέβηκα στην Χότση.
 Η δουλειά τέλειωσε σε μια βδομάδα, κι ετοιμαστήκαμε να επιστρέψουμε στην Τραπεζούντα. Τότε ξαφνικά μας παρουσιάστηκε ο Βελής ο θείος του Οσμάν και ζήτησε επιτακτικά να μαζέψουμε και τα δικά του τα φουντούκια. 
Εγώ δεν του έδειξα εμπιστοσύνη γιατί τον ήξερα που δεν είναι τίμιος στις συναλλαγές του, και είπα στην παρέα μου να ετοιμαστούν για να φύγουμε. Τότε άστραψε και βρόντηξε ο Βελής και απείλησε πως δεν θα μας επιτρέψει να φύγουμε ζωντανοί στην Τραπεζούντα. Επί πλέον με απεκάλεσε γιουνάν (Έλληνα) κομιτατζή και δήλωσε πως θα με καταγγείλει στις αρχές. 
Παρχάρι στη Σαντά

Εγώ τότε αναγκάστηκα να του θέσω φίμωτρο με τα παρακάτω λόγια: «Βελή εφέντη, οι αρχές εκτιμούν εμένα περισσότερο από κάθε άλλον, και από σας ακόμη. Τρεις φορές μ' έστειλαν οι αρχές στη Σάντα και μου ανέθεσαν την επικίνδυνη αποστολή να συνεννοηθώ με τους αντάρτες για το κάθε τι. Γιατί δεν έστειλαν κανένα Τούρκο, και έστειλαν εμένα; Αυτό δείχνει πως έκριναν άξιον εμπιστοσύνης εμένα, που με φαντάζεσαι εσύ για Έλληνα κομιτατζή».
 Αν θέλετε πιστέψτε με, ο Βελής δεν τόλμησε να μιλήσει περισσότερο.

Μιλτιάδης Νυμφόπουλος
Δάσκαλος
Ιστοριογράφος της Σαντάς του Πόντου

Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © 2015 Santeos
| Design By Herdiansyah Hamzah