Στην Τουρκία ληστεύουν και oι χωροφύλακες

Σάββατο 30 Αυγούστου 2014

Δεινός κατατρεγμός των Ελλήνων του Πόντου

Στις 10 Γενάρη του 1923 βλέποντας την γενική λεηλασία των σπιτιών των Ελλήνων της Τραπεζούντας από τους Τούρκους παρέδωσα για φύλαξη όλη σχεδόν την κινητή μου περιουσία σε κάποιον γνωστό μου Τούρκο χωροφύλακα.
 Μόλις πέρασε ο κίνδυνος της λεηλασίας πήγα να ζητήσω την περιουσία μου, μα ο χωροφύλακας αρνήθηκε να μου την επιστρέψει. Τον κατήγγειλα στον Μοίραρχο Τραπεζούντας, μα δυσαρεστήθηκε γι' αυτό ο προστάτης του χωροφύλακα ανθυπομοίραρχος και με ράπισε μέσ’ στο γραφείο του. Κατήγγειλα κι αυτόν στον Μοίραρχο, ο οποίος τον μεν ανθυπομοίραρχο τιμώρησε με πρόστιμο, τον δε χωροφύλακα με τριήμερη φυλάκιση.
 Στο μεταξύ οι φίλοι μου επέμεναν να σταματήσω την καταδίωξη του χωροφύλακα για να μην πάθω τα χειρότερα. Πήγα τότε και δήλωσα στον Μοίραρχο ότι χαρίζω την περιουσία μου στον χωροφύλακα, και τότε ο χωροφύλακας μου επέστρεψε μονάχα τα βιβλία μου.
Και αυτά μεν έπαθα εγώ, οι εντόπιοι όμως Τραπεζούντιοι, προ παντός οι εμπορευόμενοι και οι εύποροι εκτός από την λεηλασία των σπιτιών τους και των καταστημάτων τους έπαθαν και τα εξής δεινά:
Νίκος Καπετανίδης
 Αυτούς, και μεταξύ αυτών και τους Υιούς X. Σεράση, μίαν καλήν πρωίαν του Ιανουαρίου του 1923 τους τρόμαξαν οι χωροφύλακες με την απαίτηση να κλείσουν αμέσως τα γραφεία τους και να φύγουν στην Ελλάδα.
 Δεν τους επέτρεψαν να παν στα σπίτια τους για να πάρουν μαζί και τις οικογένειές τους, ούτε τους επέτρεψαν να κινηθούν μέσ' στα γραφεία τους και να πάρουν τουλάχιστον από τα χρηματοκιβώτια τους μερικά λεφτά ή κάτι άλλο που τους χρειαζόταν, αλλά τους ανάγκασαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να κατέβουν στο λιμάνι, να επιβιβαστούν στα βαπόρια της γραμμής και να φύγουν. 
Αυτά που έκαμαν οι Τούρκοι τότε ήσαν συνέχεια της άτιμης και απάνθρωπης πολιτικής τους για την εξόντωση του ελληνικού στοιχείου του Πόντου, και η έναρξη της πολιτικής αυτής έγινε πριν έναν χρόνο στην Αμάσεια όπου κρεμάσανε 100 και πλέον Πόντιους προκρίτους Έλληνες, μεταξύ των οποίων και τους Τραπεζούντιους Ματθαίο Κωφίδη, Νίκο Καπετανίδη και Ακριτίδη. Να λοιπόν, αυτό θα πει Τούρκος! 
Ας μας πει τώρα το Πανελλήνιο εμάς τους Σανταίους αν είχαμε ή όχι δίκαιο να θεωρήσουμε τους Τούρκους ως τα πλέον σιχαμερά υποκείμενα του κόσμου και να τους πολεμήσουμε με φανατισμό σε όλη την μακραίωνα ζωή της Σάντας!

Μιλτιάδης Νυμφόπουλος
Δάσκαλος-Συγγραφέας

Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © 2015 Santeos
| Design By Herdiansyah Hamzah