Η μάνα ανήλικου νεκρού

Δευτέρα 9 Απριλίου 2018

Γουρπάντζ , γουρπάντζ πουλόπο 'μ πεφέκες μας και πας -ι;
η καμονή 'σ 'κι σύρκεται θα ρούζω και σκοτούμαι.
Τον κύρη 'σ ντο θα λέγ' άτον ντο θα γραφτ' άτον. Γιάννε 'μ;
Ο κύρη 'σ παλαλά 'ποίνεν για τ' εσέναν πουλόπο μ,
κι αν έρται ο πατέρας σου ατός θα τσιουλτουρεύει.
Έλα, έλα Γιαννίκα μου, γιατί είσαι χολιασμένος;
Για τέρ' για τέρ' τα συμπαίδια 'σ πως πάγνε σο σχολείον,
έρθαν και αραεύνε σε να παίρν' εσε και πάγνε.
Γιωρίκα μου, Γιωρίκα μου, τρανόν φουρτούνα έχω,
εφέκε μας ο Γιάννης -ι 'μ, εφέκε μας και πάει,
παρηγορίαν 'κι σκων άτο να 'λλοί εμέν την μάρσαν.
Εγώ εθάρνα ση Σαντά κανένας κι αποθάνει.
Ντο θα  φτάγω, Γιωρίκα μου, άν έρχεσαι κ' ελέψ' με;
Θα κρούω και σκοτούμαι ΄γω να μη 'λεπω τα διάκρια 'σ
τα διάκρυα 'σ και τα διάκρια μου όλια άχρηστα πάγνε.



ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ
Γουρπάντζ (λέξη τούρκικη)=α)θυσία να γίνω, β) να σε χαρώ
πεφέκες= που μας άφησες
η καμονή= λύπη  εξ αιτίας του θανάτου
θα ρούζω= θα πέσω
παλαλά= τρελλά
΄ποίνεν= έκανε
κι αν έρται= κι αν ερθει
θα τσιουλτουρεύει= θα τρελαθεί
χολιασμένος= θυμωμένος
συμπαίδια= αγόρια συνομίληκα
αραεύνε=γυρεύουν
εθάρνα= νόμιζα



Θυσία να γίνω, θυσία να γίνω πουλάκι μου που μας άφησες και πας;
η λύπη δεν υποφέρεται θα πέσω και θα σκοτωθώ.
Τον πατέρα σου τι να τον πω, τι να του γράψω. Γιάννη μου;
Ο πατέρας σου σαν τρελός έκανε για σένα, πουλάκι μου,
κι αν έρθει ο πατέρας σου αυτός θα τρελαθεί.
Έλα, έλα Γιαννάκη μου, γιατί είσαι θυμωμένος;
Για κοίτα για κοίτα τους συνομήλικους σου πως πηγαίνουν στο σχολείο,
ήρθαν και σε ψάχνουν να σε πάρουν και να πάνε.
Γιώργο μου, Γιώργο μου μεγάλη φουρτούνα έχω,
μας άφησε ο Γιάννης μας, μας άφησε και πάει,
αυτό δεν σηκώνει παρηγοριά αλίμονο σε μένα την καημένη.
Εγώ νόμιζα στη Σαντά δεν πεθάνει κανένας.
Τι θα κάνω Γιώργο μου αν έρθεις και με δεις;
θα χτυπήσω και θα σκοτωθώ να μη βλέπω τα δάκρυα σου

τα δάκρυα σου και τα δάκρυα μου όλα άχρηστα πάνε

Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © 2015 Santeos
| Design By Herdiansyah Hamzah