Σάββατο, 10 Ιουνίου 2017

Γιατί;;;;

Η νεοελληνική ιστορία, τα 190 περίπου χρόνια πολιτικής σαπρίας, είναι γεμάτη από  ηθικά βάραθρα, όπου κατρακυλούν με πάταγο η αρετή, ο πατριωτισμός και η  ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Αυτά τα βάραθρα πρέπει να εξερευνηθούν από την ιστορική επιστήμη για να έλθουν στο φως τα πραγματικά αίτια των δεινών.
 Γιατί η ελεύθερη  Ελλάδα περιορίστηκε «σε ένα στρέμμα γης»;
 Γιατί το δημοκρατικό πολίτευμα που εγκαθίδρυσε ο αγωνιστής λαός έγινε μισελληνική και ολέθρια μοναρχία;
 Γιατί αυτός ο τόπος κατρακυλάει αδιάκοπα, εδώ και ενάμισι αιώνα, σε ταπεινώσεις και εξευτελισμούς;
Γιατί έμεινε υποανάπτυκτος και καθυστερημένος με μόνιμη οικονομική κρίση και το φάσμα της χρεοκοπίας απειλητικό πάντοτε στον ορίζοντα, βυθισμένος στα ελλείμματα και τα χρέη; Γιατί συρρικνώνεται ο Ελληνισμός — τελευταίος εθνικός προμαχώνας η Κύπρος! — γιατί ο λαός πάσχει το ίδιο και τότε και τώρα;
Γιατί η ελληνική κοινωνία φθείρεται από γενιά σε γενιά;
Χρειάζεται αυτογνωσία, χρειάζεται η ιστορική αλήθεια, ωμή, χωρίς τις πλαστογραφίες, χωρίς τα ψιμύθια που επιβάλλει η διεφθαρμένη εξουσία.
Γιατί όπως λέει ο ποιητής Νίκος Εγγονόπουλος:
*Η  Ιστορία!
Τι  αβασάνιστες πληροφορίες συνεκράτησε,
τι λανθασμένες φήμες μας μετέδωσε!
Πόσα χουνέρια και τι πλεκτάνες!
 Μόνο η γνώση του ιστορικού παρελθόντος δημιουργεί τον άξιο πολίτη, τον άγρυπνο, τον πολίτη που αμφισβητεί, που δεν παραπλανάται από τη δημοκοπία και δεν εξαπατάται από τους επαγγελματίες πολιτικούς και τα χαλκεία της εξουσίας.
Ισοκράτης
 Αν θυμάσαι, έγραφε ο Ισοκράτης, όσα συνέβησαν στο παρελθόν, θα σκέφτεσαι καλύτερα για το μέλλον**.
 Η εξουσία ενοχλείται, παντού και πάντοτε, από τους  ερευνητικούς, τους σκεπτόμενους και ανήσυχους πολίτες. Είναι επικίνδυνοι γιατί αποκαλύπτουν και στιγματίζουν την υποκρισία, τα ψεύδη και τα  εγκλήματά της.
 Καίριος ο λόγος του Σαίξπηρ, του μεγάλου ανατόμου της πολιτικής διαφθοράς. Εξομολογείται ο Καίσαρ στον Μάρκο Αντώνιο πως θέλει κοντά του ανθρώπους αναίσθητους που να κοιμούνται ήσυχα τη νύχτα! Όχι ανθρώπους σαν τον Κάσσιο. Αυτός σκέφτεται πολύ! Κι’ όλο διαβάζει! Τέτοιοι άνθρωποι είναι  επικίνδυνοι.
Με τη γνώση της ιστορίας ο πολίτης αποκτά τον κατάλληλο εξοπλισμό για να ξεχωρίζει, όπως διδάσκει ο Πλάτων, τι είναι αλήθεια και τι ψεύδος***.
 Χωρίς την αποκάθαρση της ιστορίας από τα μυθεύματα, τις τερατολογίες και τις παραχαράξεις.
Χωρίς τη συλλογική συναίνεση στις αρχές και τα διδάγματα που υπαγορεύει το εθνικό και πολιτιστικό παρελθόν.
Χωρίς τη γενική συνείδηση των αξιών που ανθοφόρησαν σ’ αυτό τον τόπο, ο Ελληνισμός οδηγείται στον αυτοχειριασμό.
Με πληροφορίες απο τον Κ.  Σιμόπουλο

Νίκος Εγγονόπουλος


Η ιστορία!

τι αβασάνιστες πληροφορίες συνεκράτησε

τι λανθασμένες φήμες μας μετέδωσε!

Πόσα χουνέρια και τι πλεκτάνες!

Α! η Κλειώ! Μα βέβαιο

πως εσημείωνε ό,τι κι αν άκουγε

φαίνεται πως πολύ λίγο θα την σκότιζε
ν' αντιληφθή
τι ήτανε αλήθεια
και τι δεν ήταν!
Μια ολόκληρη ζωή σπουδής και προσοχής και έρευνας
μας επιτρέπει σήμερα
ν' αποκαλύψουμε - να πούμε -
πως όλα τα περί Πανδώρας
και του κουτιού της
είναι ανάξια λόγου παραμύθια...
Ούτε η Πανδώρα ούτε οι θεοί
βάλανε τίποτα μες στο κουτί
κι ούτε με τ' άνοιγμα
φύγαν τα δώρα
(που δεν υπήρχαν).
Προσποιήσεις ψευτιές (φτηνές ψευτιές)
ανέντιμες υποσχέσεις και προδοσίες
μας κάναν να
πιστέψουμε πως κάτι έκλεινε μέσα στο
κουτί
που είχε η Πανδώρα!
Κι αν υπήρξαμε μωρόπιστοι
άνθρωποι και κουτοί
(πρώτος εγώ)
πάντως είμαι σε θέση σήμερα
να βεβαιώσω
πως και κουτί
(ν' ανήκει στην Πανδώρα)
ακόμη δεν υπήρχε!

**Αν γαρ τα παρεληλυθότα μνημονεύης, άμεινον περί των μελλόντων βουλεύσει (Προς Νικοκλέα,  36)

***  οίμαι έγωγε χρήναι πάντας ημάς φιλονίκως έχειν προς το ειδέναι το αληθές τι  έστιν περί ων λέγομεν και τι ψεύδος  (Γοργίας )