''Σάββα τ' Αντίψυχου'' . . .

Σάββατο 13 Μαρτίου 2021

''Σάββα τη Ψυχού, Σάββα τ' Αντίψυχου , Σάββα τ' Αη Θοδωρ' ΄'' έλεεν η γιάγια μ'... Το πρώτο και το τρίτο Ψυχοσάββατο, είναι γνωστά σε όλους. Όμως το δεύτερο Ψυχοσάββατο [της Τυρινής] ειναι γνωστό σε κάποιες περιοχές του Πόντου ως ''Σάββα ''τ 'Αντίψυχου'' . Δηλαδή, Σάββατο αφιερωμένο στις ψυχές που δόθηκαν για τις ζωές άλλων άνθρώπων , ως αντάξιες και αντίτιμες των ψυχών αυτών. Σύμφωνα δε με την εκκλησία μας ''ως αντίψυχον λάβε την εμην ψυχήν'' [πάρε την ψυχη μου ως αντίψυχον, σαν αντάλλαγμα] .
Μεγάλη προσφορά, μεγάλη θυσία . . . Μεγάλο Ψυχοσάββατο κι αυτό ! Κι οπως σε ολα τα Ψυχοσάββατα εκτός από κόλλυβα κάνουμε και άλλες ελεημοσύνες . Καλή Σαρακοστή φίλοι μου !!!

Μαίρη Γεκουσίδου


Υ.Γ.
Αυτή η ''τρίπτυχη'' ονομασία των Ψυχοσάββατων μου έκανε εντύπωση από πολύ μικρή και ηθελα να μάθω για το ''Αντιψυχο'' που κάποιοι ,όταν το άκουγαν, με κοιτούσαν παράξενα... . Το έψαξα και φέτος βρήκα τις σχετικές πληροφορίες που σας τις μεταφέρω φίλοι μου, έτσι για την ψυχή της γιαγιάς μου, της το χρωστούσα , αντί κολλύβων . . .
Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © 2015 Santeos
| Design By Herdiansyah Hamzah