Έρως & Θάνατος

Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

Δυο ομιλίες (σε μια) που καταδεικνύουν πως δεν υπάρχει τέλμα γι' αυτό που είναι αιώνιο, και αιώνιο είναι ότι ομοιάζει το απέθαντο, όπως η ατέλευτη ψυχή που ερωτά (Έρως) για τον τρόπο της τελείωσης της (Θάνατος)...

Ο άνθρωπος, μια ύπαρξη παραδομένη σε τόσους κόσμους που παλεύουν μέσα του. Μια ψυχή που παρασύρεται από δυνάμεις που την συνεπαίρνουν. Από την μια η έλξη, το πάθος για ένωση, για ολοκλήρωση, για δημιουργία - και από την άλλη ένας θρίαμβος καθολικός, το δράμα, το απόλυτο τέλος, ο μεγαλοπρεπής θάνατος. Δυνατές έννοιες, βαριές λέξεις, δυνατές εικόνες της ζωής. Η αρχή που αποκτάει νόημα από το τέλος που έρχεται και ένα τέλος που βασιλεύει πάνω στην επιθυμία μιας ορμής να γευτούμε, το κάθε βήμα που θα πατήσουμε και θα αφήσουμε πίσω μας. Ένα φως μέσα στο σκοτάδι και ένα σκοτάδι μέσα στο φως... και τα δυο να λούζουν ολόκληρο το είναι μας και να το διεκδικούν κάθε στιγμή, με την ίδια επιθυμία...
Δυο βιβλία έγιναν η αφορμή για το θέμα αυτής της ομιλίας: «Έρως & Θάνατος». Δύο άνθρωποι που προέρχονται από διαφορετικό ορίζοντα σκέψης για να αγγίξουν το άγνωστο των δυο αυτών ορισμών.
Η ζωγράφος και συγγραφέας Λυδία - Γαρυφαλλιά Τεπελένη, με αφορμή το ερωτικό μυθιστόρημα Μια βραδιά και έναν καιρό (εκδ. Πηγή) μας ξεναγεί στον κόσμο του έρωτα από την Πλατωνική κλίμακα για την εξελισσόμενη σχέση της ψυχής με το θείο και το Αγαθό μέχρι τις νεώτερες λογοτεχνικές αφηγήσεις που φανερώνουν τον έρωτα ως τρόπο ένωσης με το Άλλο.
Μαζί, ο ψυχολόγος και συγγραφέας Γιώργος Ιωαννίδης, με αφορμή την έρευνα του Ανήσυχες Σκιές: Φαντάσματα, Μόρα & το Πρόβλημα του Θανάτου (εκδ. Δαιδάλεος) και οδηγό την αρχαία ελληνική γραμματεία, μας ταξιδεύει στο επέκεινα και στα όσα μας εξιστορούν οι φιλόσοφοι και οι μύστες της αρχαιότητας για την παρουσία της ψυχής στον τόπο του Άλλου.

 
Μάθε περισσότερα για την εκδήλωση εδώ
Μάθε περισσότερα για τον
Γιώργο Ιωαννίδη εδώ
Μάθε περισσότερα για την Λυδία - Γαρυφαλλιά Τεπελένη εδώ
Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © 2015 Santeos
| Design By Herdiansyah Hamzah