ΕΛΕΗΣΤΕΝ Κ' ΕΜΕΝ ΤΟΝ ΦΟΥΚΑΡΑΝ

Σάββατο 26 Απριλίου 2014

Ο Γιάννες ο Ταντάγιαννες όντες έτον πενήντα χρονώς  είπεν:
Εγώ γιατί να δουλεύω άλλο; To πολλά πολλά να ζώ άλλα είκοσ’ χρόνια. Τα παράδας ντο έχω κανείνταν εμέ ως ατότε.
Τα είκοσι χρόνια έρθαν κ’ εδέβαν και ο ανούνιγον ο Γιάννες στέκ’ καλά σην ύαν άτ’, άμα άλλο ‘κ’ επορεί να δουλεύ’ και τα παράδας ετελέθανε.
Ετέρεσεν αλλέως ‘κι  ίνεται, εποίκεν τον γυρευόν. Επένεν σα σκάλας τ’εκκλεσίας κ’ έλλεν μαραγγουλιασμένα:
Ελεήστεν κ’ εμέν τον φουκαράν που ‘κ’ εποίκα την λογαρίαν καλά.



Λεξιλόγιο
1.      Κανείνταν εμέ= μου επαρκούν (ρ. ικανώ, μες. Κανείμαι)
2.      Ντο έχω= που έχω
3.      Έρθαν κ’ εδέβαν= ήρθαν και πέρασαν (ρ. έρχομαι –δαβαίνω)
4.      Ανούνιγος= αυτός που δεν σκέφτεται καλά
5.      Άμα= αλλά
6.      Κ’ επορεί = δεν μπορεί
7.      Ετέρεσεν = κοίταξε
8.      Γυρευός = ζητιάνος
9.      Μαραγγουλασμένα= λυπημένα
10.  Λογαρία= λογαριασμός



ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Σ. ΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΔΗΣ

Φιλολογος-Συγγραφεας
Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Copyright © 2015 Santeos
| Design By Herdiansyah Hamzah