Μέρος της ομιλίας στο Δημοτικό Θέατρο Λακκώματος, στην εκδήλωση που οργάνωσαν ο Σύλλογος Ποντίων Λακκώματος, ο Μορφωτικός Όμιλος Ποντίων Μεσημερίου «Αργοναύτες», το Σωματείο «Παναγία Σουμελά» Θέρμης, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Αγίου Αντωνίου «Παναγία Σουμελά», ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μονοπήγαδου, ο Σύλλογος Ποντίων Πετραλώνων «Οι Αργοναύτες» και ο Σύλλογος Ποντίων & Φιλοποντίων Κάτω Σχολαρίου
Είναι αναμφισβήτητο ότι οι Έλληνες για χιλιάδες χρόνια δίνουν μεγάλη σημασία, πρωταγωνιστική θα μπορούσαμε να πούμε στην παιδεία. Παιδεία με την τυπική και την ουσιαστική της έννοια. Σχολεία, σχολές, εκκλησία του Δήμου, φιλοσοφία, πολιτική και χιλιάδες άλλοι όροι. Οι Ιεράρχες μας, οι πατέρες της εκκλησίας των πιστών, της κοινωνίας μας, του έθνους μας, του λαού μας, έλαβαν και έδωσαν αληθινή παιδεία, πρόταξαν την παιδεία ως μείζον ζήτημα για την ανθρώπινη ζωή και για τη σωτηρία της. Από τη "Βασιλειάδα" και την αλληλεγγύη, μέχρι την πολιτική πράξη και τη σύγκρουση με τα κάθε είδους διεφθαρμένα καθεστώτα της εποχής τους.
"Καθένας που έχει μυαλό θ' αναγνωρίσει ότι η παιδεία είναι για μας τους χριστιανούς το πρώτο των αγαθών. Δεν περιφρονούμε την παίδευση, όπως νομίζουν μερικοί. Αντίθετα, εκείνοι που έχουν τέτοια γνώμη είναι ανόητοι και αμαθείς, θέλουν όλοι να είναι σαν κι αυτούς, ώστε μέσα στην γενική αμάθεια να μην φαίνεται η δική τους άγνοια", λέει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος.
"Η παιδεία" γράφει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, "είναι μέγιστο αγαθό για τον άνθρωπο, είναι μετάληψη αγιότητας. Αυτή ξεριζώνει από τον άνθρωπο την ραθυμία, τις πονηρές επιθυμίες, το πάθος για τα υλικά αγαθά, αυτή αναμορφώνει την ψυχή, αυτή καθιστά την ψυχή, με την χάρη του Αγίου Πνεύματος, αγία".
Η παιδεία είναι πολύ ωφέλιμη στον άνθρωπο, αλλά απαιτεί πολύ επίμονη προσπάθεια, ώστε να ξεριζωθούν από την ψυχή του παιδαγωγού αδυναμίες και πάθη" λέει ο Μέγας Βασίλειος.
Από τα γράμματα αυτά, από το παράδειγμα των Τριών Ιεραρχών της Φιλοκαλίας, των φίλων του καλού, η αποδόμηση, η υπονόμευση, η άρνηση, κατέληξε να δίνει "γράμματα" που υβρίζουν, που εκχυδαΐζουν, που εξολοθρεύουν τους νέους ανθρώπους.
"Σχολικά βιβλία" που γράφουν για την "μπουγάδα του Αϊ- Βασίλη (!)", για αυτούς "που βγάλανε βόλτα τον Επιτάφιο (!)", για τους άσχημους γέρους με τις μακριές γενειάδες", εννοώντας τους Τρεις Ιεράρχες, τους αγίους μας!
Η πρόσφατη άρνηση του τωρινού επικεφαλής του Υπουργείου, πρώην Εθνικής, Παιδείας, είναι αποτέλεσμα της μακροχρόνιας προσπάθειας ακύρωσης της Παιδείας των Τριών Ιεραρχών.
Ενδεικτικοί σταθμοί ήταν οι καταθέσεις στεφάνων από πρωθυπουργούς και υπουργούς,στον Μουσταφά Κεμάλ, τα σχολικά βιβλία- συνταγές μαγειρικής, η αποδόμηση της ιστορίας μας και της παράδοσής μας, η εξαφάνιση της Πίστης και της Πατρίδας από το ελληνικό σχολείο- πανεπιστήμιο.
Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός παρότρυνε τους γονείς να μαθαίνουν στα παιδιά τους γράμματα, γιατί όσα και υλικά αγαθά και να αφήσουν μετά θάνατον σ΄αυτά, τα παιδιά θα τους "ωπισολογούν".
Καλύτερα, έλεγε "τα παιδιά σας να είναι φτωχά και γραμματισμένα παρά πλούσια και αγράμματα". Αλήθεια, τώρα που δεν υπάρχουν χρήματα, από που θα κρατηθούν τα παιδιά;
Οι τρεις αγαπημένοι Άγιοι είναι το πρότυπο για το μέλλον για τη σωτηρία της χρεοκοπημένης και πτωχευμένης Ελλάδας. Τα γράμματά τους, ο βίος τους, το πρότυπό τους, το παράδειγμά τους, είναι η Ανάσταση της πατρίδας μας.
"Καθένας που έχει μυαλό θ' αναγνωρίσει ότι η παιδεία είναι για μας τους χριστιανούς το πρώτο των αγαθών. Δεν περιφρονούμε την παίδευση, όπως νομίζουν μερικοί. Αντίθετα, εκείνοι που έχουν τέτοια γνώμη είναι ανόητοι και αμαθείς, θέλουν όλοι να είναι σαν κι αυτούς, ώστε μέσα στην γενική αμάθεια να μην φαίνεται η δική τους άγνοια", λέει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος.
"Η παιδεία" γράφει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, "είναι μέγιστο αγαθό για τον άνθρωπο, είναι μετάληψη αγιότητας. Αυτή ξεριζώνει από τον άνθρωπο την ραθυμία, τις πονηρές επιθυμίες, το πάθος για τα υλικά αγαθά, αυτή αναμορφώνει την ψυχή, αυτή καθιστά την ψυχή, με την χάρη του Αγίου Πνεύματος, αγία".
Η παιδεία είναι πολύ ωφέλιμη στον άνθρωπο, αλλά απαιτεί πολύ επίμονη προσπάθεια, ώστε να ξεριζωθούν από την ψυχή του παιδαγωγού αδυναμίες και πάθη" λέει ο Μέγας Βασίλειος.
Από τα γράμματα αυτά, από το παράδειγμα των Τριών Ιεραρχών της Φιλοκαλίας, των φίλων του καλού, η αποδόμηση, η υπονόμευση, η άρνηση, κατέληξε να δίνει "γράμματα" που υβρίζουν, που εκχυδαΐζουν, που εξολοθρεύουν τους νέους ανθρώπους.
"Σχολικά βιβλία" που γράφουν για την "μπουγάδα του Αϊ- Βασίλη (!)", για αυτούς "που βγάλανε βόλτα τον Επιτάφιο (!)", για τους άσχημους γέρους με τις μακριές γενειάδες", εννοώντας τους Τρεις Ιεράρχες, τους αγίους μας!
Η πρόσφατη άρνηση του τωρινού επικεφαλής του Υπουργείου, πρώην Εθνικής, Παιδείας, είναι αποτέλεσμα της μακροχρόνιας προσπάθειας ακύρωσης της Παιδείας των Τριών Ιεραρχών.
Θεοφάνης Μαλκίδης |
Ενδεικτικοί σταθμοί ήταν οι καταθέσεις στεφάνων από πρωθυπουργούς και υπουργούς,στον Μουσταφά Κεμάλ, τα σχολικά βιβλία- συνταγές μαγειρικής, η αποδόμηση της ιστορίας μας και της παράδοσής μας, η εξαφάνιση της Πίστης και της Πατρίδας από το ελληνικό σχολείο- πανεπιστήμιο.
Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός παρότρυνε τους γονείς να μαθαίνουν στα παιδιά τους γράμματα, γιατί όσα και υλικά αγαθά και να αφήσουν μετά θάνατον σ΄αυτά, τα παιδιά θα τους "ωπισολογούν".
Καλύτερα, έλεγε "τα παιδιά σας να είναι φτωχά και γραμματισμένα παρά πλούσια και αγράμματα". Αλήθεια, τώρα που δεν υπάρχουν χρήματα, από που θα κρατηθούν τα παιδιά;
Οι τρεις αγαπημένοι Άγιοι είναι το πρότυπο για το μέλλον για τη σωτηρία της χρεοκοπημένης και πτωχευμένης Ελλάδας. Τα γράμματά τους, ο βίος τους, το πρότυπό τους, το παράδειγμά τους, είναι η Ανάσταση της πατρίδας μας.
Θ. Μαλκίδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου