Το πρώτο σου χρέος, εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους πρόγονους. Το δεύτερο, να φωτίσεις την ορμή τους και να συνεχίσεις το έργο τους. Το τρίτο σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. ΑΣΚΗΤΙΚΗ-Νίκου Καζαντζάκη

Κυριακή, 29 Μαΐου 2016

Η ΜΕΤΑΨΥΧΡΟΠΟΛΕΜΙΚΗ ΕΠΟΧΗ: ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ

Θα έλεγα ότι το τουρκικό κράτος δεν μπορεί με τις σημερινές του δομές και τη φιλοσοφική του οργάνωση, δηλαδή την ιδεολογική βάση, του γενοκτόνου, να αναγνωρίσει γενοκτονίες. Εάν αλλάξει και αναγνωρίσει γενοκτονίες, σημαίνει ότι έχει αλλάξει όλη η δομή του κράτους, έχει ανατραπεί η δομή του ατατουρκισμού. Είτε έχει γίνει ισλαμικό είτε έχει γίνει ένα πολυεπίπεδο, με διάφορα κρατίδια δημοκρατικό Ομόσπονδο Κράτος, περιλαμβάνει τους λαούς που ζουν στην Τουρκία.

Και δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο, όσο η διεθνής κοινότητα στηρίζει το ατατουρκικό κράτος και όσο εμείς ως Ελλάδα δεν καταλαβαίνουμε ότι ο μεγαλύτερος μας κίνδυνος δεν είναι το Ισλάμ είναι ο Ατατουρκισμός, ο εθνικιστικός σοβινιστικός ατατουρκισμός.
Το Ισλάμ είναι μια διαφορετική θρησκεία από μας, εάν γίνει κρατική κυβερνητική πολιτική, γίνεται ολοκληρωτικό κράτος επίσημα και διαφοροποιείται βεβαίως από τον πολιτισμό και τις πολιτιστικές καταβολές της Ευρώπης, αλλά είναι ένας άλλος πολιτισμός, τον οποίο θα σεβαστούμε και θα αναγνωρίσουμε.
Ο ατατουρκισμός είναι μια γενοκτόνα εθνικιστική, σοβινιστική αντίληψη πολιτικής, την οποία πρέπει να καταλάβουμε, δεν δικαιούμαστε να αναγνωρίζουμε και κυρίως να στηρίζουμε ως Ελλάδα και ως ελληνικό κράτος. Δεν λέμε να μην συνομιλούμε, αλλά να μην στηρίζουμε τους Ευρωπαίους ούτε τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό και τις δυνατότητές του, αλλά ούτε και την ύπαρξή του στο μέλλον.
Έτσι, λοιπόν, τόσο το Ποντιακό Ζήτημα, η Ποντιακή Γενοκτονία, όσο και η Αρμενική Γενοκτονία και η σύγχρονη Κουρδική Γενοκτονία, δεν μπορούν να αναγνωριστούν από το σημερινό τουρκικό κράτος, το τουρκικό κράτος θα συνεχίζει να παραχαράζει την ιστορία του, να την αλλοιώνει, να χρησιμοποιεί όλους τους μηχανισμούς στην Ευρώπη και στην Αμερική, για να αλλοιώνει την εικόνα των Ποντίων και των Αρμενίων της Ελλάδας, των Κούρδων, και να προσπαθεί να στηρίξει μια αντίληψη υστερίας, μια εικόνα ενός κράτους τελείως διαφορετική από την πραγματικότητα.
 Και πρέπει να σας πω ότι οι επιστήμονες και οι άνθρωποι που συσπειρώνονται γύρω από αυτό το LOBY της αλλοίωσης των ιστορικών δομών είναι άνθρωποι, οι οποίοι έχουν συνηθίσει πλέον να πληρώνονται, για να γράφουν μια άλλη αλήθεια, η οποία δεν είναι επιστημονική, αλλά μια αλήθεια η οποία χρειάζεται στους πολιτικούς, η οποία χρειάζεται στους ανθρώπους, που φτιάχνουν πολιτική.
Έτσι, λοιπόν, θα πρέπει να πιστέψουμε εμείς ως Ελληνισμός, ότι μόνο μια Τουρκία διαφορετική από τη σημερινή, μια Τουρκία η οποία θα περιλαμβάνει τρία κράτη, ένα ανατολικό ασιατικό, ένα κουρδικό και ένα δυτικό ευρωπαϊκό, μια Τουρκία ομόσπονδη και δημοκρατική, μόνο με αυτήν την Τουρκία μπορούμε να συνεργαστούμε και να προσανατολίσουμε τις τύχες μας προς την Ευρώπη και προς τον 21ο αιώνα.
Διαφορετικά θα συνεχίσουμε και οφείλουμε χάρη της ιστορίας, να έχουμε την αντιπαλότητα μέχρι να δικαιωθούμε και εμείς και οι γενοκτονίες των Αρμενίων, των Ποντίων, των Κυπρίων και των Κούρδων.
Ποιες είναι οι ευκαιρίες και ποιοι οι κίνδυνοι για τον Ελληνισμό στον μεταψυχροπόλεμο.
Η κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού και η κατάρρευση της σοβιετικής αυτοκρατορίας έφερε μια επανάσταση. Είναι η επανάσταση του τέλους του 20ου αιώνα και των αρχών του 21ου. Και ενώ ο 20ός αιώνας γεννήθηκε με την επανάσταση των μπολσεβίκων, τελειώνει με την επανάσταση της κατάρρευσης του συστήματος που οικοδόμησαν οι μπολσεβίκοι, που οικοδόμησε η Σοβιετική Ένωση, που οικοδόμησε ο κομμουνισμός και η ανθρωπότητα βρίσκεται μπροστά σε κρίσιμα διλήμματα.

Χριστόδουλος Γιαλουρίδης






Απόσπασμα από την εισήγηση του στο Δ' Παγκόσμιο Συνέδριο Ποντιακού Ελληνισμού
Θεσσαλονίκη Ιούνης 1987